środa, 7 marca 2018

Szkoła nauki jazdy

Szkoła nauki jazdy


Autor: Tomasz Galicki


Wielu młodych ludzi chcących uzyskać uprawnienia do prowadzenia pojazdów, codziennie staje przed trudnym wyborem szkoły w której będą nabywali umiejętności. Jest to o tyle ważne, że każdy chciałby uzyskać prawo jazdy już po pierwszym egzaminie.


Znając realia polskich ośrodków egzaminowania jest to niezwykły wyczyn. Często słyszeliśmy od znajomych, że podchodzili do egzaminu po kilka a rekordziści nawet po kilkanaście razy. Czy jest to spowodowane tym, że nie jesteśmy w ciągu ustawowych trzydziestu godzin, opanować sztuki prowadzenia pojazdów silnikowych? Otóż niekoniecznie, istnieje szereg czynników wpływających na pozytywny wynik egzaminu na prawo jazdy. Przede wszystkim liczy się podejście nauczyciela, oraz jego osobiste i indywidualne zaangażowanie w przekazywanie swojej wiedzy. Każdy człowiek jest inny, posiada inne predyspozycje, inne nabyte doświadczenia czy inny sposób przyjmowania wiedzy. Instruktor powinien posiadać cechy dobrego pedagoga, by móc scharakteryzować i odpowiednio dopasować sposób nauki do każdego z kursantów. Tylko jak znaleźć instruktora z powołaniem w duży mieście, kiedy szkół nauki jazdy w samym Wrocławiu jest kilkaset?

Na pewno macie w swoim gronie znajomych, którzy naukę jazdy mają już za sobą. Oni na pewno chętnie podzielą się z wami swoimi doświadczeniami w tym względzie. Nie szukajcie instruktorów, którzy pozwolą wam jeździć dużymi prędkościami czy łamać przepisy drogowe. Nawyki prawidłowej jazdy wyniesione z kursu z pewnością pomogą wam zdać egzamin, a także korzystać z dróg publicznych już po uzyskaniu uprawnień.

Będąc na kursie dziwiłem się mojemu instruktorowi, że za każdym razem kiedy przejeżdżałem przez przejazd dla rowerów, krzyczał na mnie, że nie odwracam głowy. W końcu była zima i śniegu po kolana, więc o co mu chodzi, jakie rowery? Odpowiedź na to pytanie przyniósł egzamin, który odbył się wiosną a rowerów było od zatrzęsienia. Ponieważ, w strefie egzaminacyjnej takie przejazdy są na każdym kroku, przejeżdżałem przez nie przynajmniej kilkukrotnie. Za każdym razem prawie słyszałem podniesiony głos mojego instruktora mówiący „rowery". Nawyk ten sprawił, że mimo stresu zawsze odwracałem głowę. Ten i podobne nawyki wchodzą człowiekowi w krew, dzięki czemu nawet stres egzaminacyjny nie jest w stanie pokrzyżować naszych planów.

Drugim popularnym sposobem na znalezienie odpowiedniej szkoły jazdy jest internet. Na różnych forach świeżo upieczeni kierowcy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami. Czytajcie, zadawajcie pytania, możecie także sprawdzić rankingi Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, które publikują szkoły o największej zdawalności w danym okręgu egzaminacyjnym.

Życzę powodzenia na egzaminie, oraz szerokiej drogi.


Pozycjonowanie Wrocław

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 komentarze:

  1. Bardzo polecam szkołę jazdy www.albar.krakow.pl - dzięki nim moje dzieci szybko zdały egzamin na prawo jazdy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo cenny wpis. Na szczęście moja szkoła jazdy dobrze przygotowała mnie do egzaminu i zdałam za pierwszym razem. Znam jednak wiele przypadków, gdzie instruktorzy nie mieli cierpliwości, przez co moje koleżanki bardzo się stresowały.

    OdpowiedzUsuń
  3. A według mnie instruktorzy z www.albar.krakow.pl to świetna kadra instruktorów.

    OdpowiedzUsuń